دسته بندی اصلی
پایه چهارم دبستان
این کاربرگ خلاق برای آموزش و تثبیت کلمات همآوا در درس سوم فارسی پایه چهارم، با استفاده از تصاویر حیوانات و اشیاء مرتبط، طراحی شده است. تصاویر زاغ، روباه، پنیر و خر میتواند به درک بهتر داستان یا کلمات همآوا کمک کند و جذابیت بصری بیشتری به فرایند یادگیری بدهد.
ایدههایی برای استفاده از کاربرگ:
تشخیص کلمات همآوا: دانشآموزان باید کلمات همآوا مرتبط با هر تصویر (مثل زاغ و زاغه، روباه و روباهگری) را پیدا کنند و آنها را بنویسند.
داستانگویی: دانشآموزان میتوانند با استفاده از تصاویر، داستانی کوتاه و خلاقانه بسازند.
تطبیق تصویر و واژه: در کنار هر تصویر، معنی مرتبط را بنویسند تا همآوایی کلمات و مفهومشان برایشان واضحتر شود.
این کاربرگ به تقویت مهارتهای واژهآموزی، خلاقیت در جملهسازی و ارتباط تصاویر و کلمات کمک میکند.